各種オンライン相談の予約について(在学生限定)
International Student Online Advising (for HU students only)

利用方法等の詳細については以下をご覧ください。
*English version appears below the Japanese text.*

1)オンライン相談の予約ルール(初回利用者 必読)

1.留学生・海外留学相談室が提供する以下のオンライン相談は事前予約が必要です。当日予約は受付けておりません。

2.予約リクエストは翌営業日から2週間後まで入れることができます。留学生・海外留学相談室のオンライン相談予約は一人1日1回まで、そして日本語添削の予約は一人1日2回まで入れることができます。

3.制限回数以上の予約(上記2をご覧ください)や2週間後以降の予約はキャンセル処理させていただきますのでご了承ください。

4.予約のキャンセルは、できるだけ予約日の前日までに予約確認メール内に記載されているURLから行ってください。当日の日本語添削の予約キャンセルは(tensaku@googlegroups.com)、留学生・海外留学相談室のキャンセルは(issaao@googlegroups.com)までメールでご連絡ください。

5.予約時間開始後15分経っても入室がない場合は、予約は自動的にキャンセル扱いとなります。

6.無断欠席が発生した場合、将来のオンラインサービスの利用が制限されます。都合が悪くなった場合は必ず事前にキャンセル処理をお願いします。

7.申請には必ず学籍番号のe-mailアドレスを使用してください。情報セキュリティ上、大学以外のアドレスを使用した予約申請はキャンセルされますので、ご注意ください。

2)予約の流れ

1.希望する下記サービスをクリックし、申請フォームに情報を入力ください

留学生相談ONLINE 授業期間中の平日14:30-17:15 休業期間中の火/木曜日 14:30-17:15

お急ぎの方は午前中(平日10:15-13:15)に留学生・海外留学相談室へお越しください(予約不要)。担当日のアドバイザーが対応いたします。

海外留学相談ONLINE
日本語添削ONLINE (春夏)授業期間中の平日(祝日授業日を含む)9:45-13:15, 14:00-17:30

(秋冬)授業期間中の平日(祝日授業日を含む)9:45-13:15, 14:00-17:30

2.予約カレンダーに進んだら、希望するサービスをプルダウンメニューから選択してください。

3.白色の枠をクリックして予約申請を開始します(グレーの枠は予約済みです)。

4.申請には必ず学籍番号のe-mailアドレスを使用してください。

 

To make a reservation for online advising, please follow the instructions below.

1)Reservation rules (Must-read for first-time users)

1.International student online advising requires advance reservation. On-the-day reservation is not accepted.

2.Reservation can be made for the next two weeks ahead, but only one appointment per day.

3.Multiple appointments in the same day or appointments that are more than two weeks away will be cancelled.

4.If you need to cancel your reservation, please cancel your appointment via URL provided in a reservation confirmation e-mail by the day before the appointment. On-the-day cancellation (though not recommended) must be notified via e-mail to issaao@googlegroups.com.

5.If you do not show up in 15 minutes past the scheduled session begin time, your appointment will be automatically cancelled.

6.No-show without notice will result in restrictions of further online advising usage. For the courtesy of advisors, please notify us of your cancellation IN ADVANCE.

7.When making a reservation, you must register using your HU e-mail address. Per our information security policy, reservations made with personal e-mail address shall be cancelled.

2)Reservation procedures

1.Register your request via Google Form from the URL below.

International Student Online Advising During sessions; Weekdays (except for school holidays) 14:30-17:15

During breaks: Tuesdays and Thursdays (except for school holidays) 14:30-17:15
Walk-in advising is also available on weekdays from 10:15-13:15 (appointment not needed). Advisor-on-duty will be happy to meet you in person.

2.Once you submit the form, you will proceed to a clickable appointment calendar. From the pull-down menu, select “ISSAAO ONLINE”.

3.You may select any time slots that are highlighted in white (gray boxes indicate time slots already booked).

4.Upon making reservation, please use HU e-mail address only.